#StemScharling

12. februar

Fokusområder

Herunder kan du læse kort om mine fokusområder. For at læse mere uddybbende omkring dem, kan du gå til undersiderne i venstrespalten. Du er også meget velkommen til at kontakte mig, hvis du vil have min holdning til et spørgsmål som er vigtigt for dig.

Unge
Vi skal prioritere og dermed investere i ungdommen. Det gælder i uddannelses- og socialpolitikken, men også når det handler om f.eks. regelforenkling og afbureaukratisering. Vi skal have et samfund, hvor den unge kan forfølge sine drømme gennem uddannelse og endelig let har mulighed for at omsætte sine ideer til konkrete initiativer.

LGBT+
Ægteskab mellem personer af samme køn og adoption til par af samme køn er blevet en realitet indenfor de seneste år. Det er en stor sejr for LGBT+ området i Danmark. Der er dog stadig vigtige områder at ændre og fokusere på. Især transpersoners rettigheder er stadigt udfordret.  Endeligt skal vi nytænke indsatsen mod hadforbrydelser.

Internationalt
Vi er en del af det internationale samfund. Der er mange internationale beslutninger som vi påvirker og stemmer om nationalt. International og europæisk politik kan ændres og påvirkes, ligesom dansk politik kan. Derfor skal vi til folketingsvalget også fokusere på den kommende retsforbeholdsafstemning, klimatopmødet i Paris til december og andre vigtige internationale beslutningsprocesser og begivenheder.

Lokalt
Jeg er opstillet fra Tårnbykredsen til Københavns Storkreds. Deraf har jeg nogle lokale prioriteter. Tårnby og Dragør bør forbindes til resten af København med bedre kollektiv transport, f.eks. gennem en letbane.

Kandidattests
Find snart links til mine kandidatprofiler og svar til diverse kandidattests.

Altinget: http://www.altinget.dk/kandidater/ft15/Christian-Scharling
Megafon: